Preskoči na glavno vsebino

Ni samo tek

šport s katerim se ukvarjam. Tu je še cestno in gorsko kolesarstvo, tu pa tam mi uspe tud kak podvig s tekaškimi rolkami no pozimi pa seveda tek na smučeh. Vendar pa so to vse vzdržljivostni športi pri katerih delajo različne mišične skupine, razen pri teku na smučeh, ki pa poskrbi, da delajo res skor vse mišice od tistih na rokah, nogah, pa trebušne, hrbtne, na riti, prsne... No če bo keri probal na novo ta šport mu bo kaj hitr jasno kere vse mišice je imel vkljopljene.

Vseeno pa je to premalo predvsem za nas, ki pa smo bom reku nekje 75% tekači, saj je za tek še kako pomembno, da imamo močne vse mišice, predvsem pa trebušne, hrbtne in pa mišice ramenskega obroča. Ničkolikokrat se mi je že zgodilo, da so me po dolgem teku najbolj bolele prav roke in ramena. Kljub vsemu pa se mi zdi, da večina tekačev kar zanemarja razne vaje za krepitev ostalih mišičnih skupin. Kje je vzroka za to pravzaprav ne vem, mogoč v pomanjkanju časa, saj večina posveti čas le tekaškim treningom za kaj več pa zmanjka, mogoče je tud mal strahu v pridobljeni teži na račun mišic zgornjega dela trupa ali pa gre za navadno lenobo.

Jaz sem v svojih tekaških oz. športnih začetkih redno izvajal tudi vaje za moč. V bistvu to ni blo nič posebnega in sofistocoranega. Delal sem pač počepe, pa trebušnjake, pa sklece, pa fazanje poskoke (v vojski smo jim rekli gušterov let) in nič kaj druga. Sem pa delal te vaje vsak dan brez izjeme tko zravn televizije in vem da nisem mel nobenih težav z bolečinami v križu ali rokah ali pa v ramenskem obroču. V določenem trenutku pa sem se kr malo polenil glede teh vaj, najprej sem se čez zimo tolažu, da itak tečem na smučeh pa na tak način vzdržujem tud druge mišice, ko pa je prišla pomlad pa nisem iskal več zgovorov, no vaj pa tud nisem delal. No morm priznat, da je trajalo kr neki časa preden so se začele kazati prve posledice tega lenuharjenja. Ko pa so se začele kazat pa jih ni blo ne konca ne kraja. Težave so se pojavile predvsem z bolečinami v ledvenem delu hrbtenice z t.i. ukleščenjem živca, kar je posledično privedlo potem zategovanje mišice na nogi vse do podplata. Seveda se te težave dajo rešit z parimi obiski dobrega fizioterapevta, ki ve kako se reči streže, vendar pa se bodo zadeve ponavljale, če k zadevi ne pristopite celostno. In edina prava rešite je krepitev mišic skeleta.

K sreči mam jaz doma ekspert-ko kaj se tiče raznoraznih treningov pri katerih se krepijo vse mišice. Tako mi je pokazala par vaj s katerimi bom najbolje okrepil mišice trupa. Tako sem sedaj malo prilagodil vaje tako kot se men zdi najbolje (no včas sem deležen kake kritike ob ne najbol pravilnih izvedbah), zato sem se zdaj tud v tem kr popravu. V bistvu gre za kombinacijo počepov, sklec, trebušnjakov, izpadnih korakov pa še parih vaj, ki jih mal težje opišem. Vse skupaj mi vzame dobre pol ure, trudim pa se, da ta treninin pride na vrsto vsaj 3 X na teden. V glavnem če koga zanima jih lahko najde nekaj idej TU.

Glavno je da so rezultati zadovoljivi, v tolažbo vsem pa naj povem, da nisem zarad tega nič težji in da zarad tega nič slabše ne tečem. Kvečjemu se bolje počutim, tud roke me več ne bolijo po kakem daljšem teku ;)

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

40 days

in odštevamo. Ker se začne postno obdobje je to več kot odličen čas, da se tud jaz odpovem vsajza 40 dni moje največje pregrehe, seveda to so sladkarije. OK, že v štartu povem, da se vsemu sladkemu ne mislim odpovedat, pač pa se bom držal bol "zdravih" sladkarij. Ali bolje rečeno "low carb" varjanta. 
Kar se treningov tiče vse po starem, še vedno več treningov naredim z kettlebeli, dodajam pa nekaj treningov za vztrajnost in splošno kondicijo. Sicer je to zimo kaj malo teka na smučeh, zato pa dodajam tek in pa kolesarjenje, vendar ne pretiravam z številom treningov. Zdaj pa meter v roke pa da vidimo kako je stanje. Tehtal se ne bom, ker me kile v bistvu ne zanimajo, zanima me samo razporeditev teže.
PAS 83cm
PRSA 103 cm
RAME 119 cm
STEGNA 59 cm

Torej se merim ponovno čez 40 dni.


O športu pa

skoraj nič ne napišem več v tem blogu. Pa to ne pomeni, da ne športam. Brez tega pač ne gre in januar je bil prav pester, na Rogli sneg, ki omogoča snežne radosti, v dolini pa skoraj pomladno tako, da je tud kolo najdlo pot iz kleti. Vsega po malem torej. No malo več kot zadnji čas sem tudi tekel in zadnjič probal tudi kako je, če tempo malenkost dvignem. Seveda dobrih 5 minut na kilometer ni bogvekaj a ker nima nekih ambicij po tekmah se mi zdi kar ok, da lahk slabih 10 km z lahkoto držim tak tempo. No seveda sem bil naslednji dan celi zategnjen pa tud leva tetiva ni bla prav zadovoljna z mojim početjem ni pa tudi pretirano protstestirala. Ko omenjam tetivo je to v bistvu tista tetiva, ki me je sedaj bo že štiri leta, ko me je oddaljila od teka. Vmes sem kar malo obupal, da bo kdaj popolnoma vredu a sem se odločil za še en poizkus in danes grem še na Inštitut za športno medicino pa, da vidimo kaj bom zvedel. V bistvu bom poskušal najti kak konzervativen način za popolno ozdravitev, …

Posiljeni ali prisliljeni

so od ponudnikov, ki nam omogočajo komunikacije, interneta in televizije. Pred začetkom leta so nas prijazno obvestili, da bodo podražili storitve mobilne telefonije in televizije, kar v mojem primeru naša 3 evre na mesec, se pravi skoraj ena naročnina več na leto.
Ampak v čem je težava, no vsaj jaz jo vidim, ne vem kako je z vami. Večina nas ima tako imenovano paketno storitev pri enem ponudniku, ki pa najbrž ni najcenejša opcija, vsaj tako se mi zdi, najbrž bi bilo ceneje malo pobrskati pri različnih ponudbah pri konkurenci, ampak o tem kdaj drugič. 
Bolj sporno, kot to, da paketna ponudba najbrž ni najcenejša je to, da v bistvu plačujemo za nekaj kar v bistvu sploh ne uporabljamo. Naprimer, doma imamo nameščenih okoli 130 TV programov, od tega jih jaz gledam mogoče 10, pa sem zastavil številko zelo visoko, če prištejem še ene tri, ki jih stalno gledajo otroci smo ajde na 15, da zaokrožim. Ostane 115 programov, ki jih plačujem a jih nikoli ne gledam. Torej sem prisiljen plačevati z…