Preskoči na glavno vsebino

Vitamini

in ostali prehranski dodatki. To je tema današnjega pisanja, no bolj o tem kaj jaz uporabljam in kakšne so moje izkušnje.

Takoj na začetku bom razjasnil nekaj, da sem mnenja, da lahko z pravilno prehrano dobimo v telo dovolj vsega, kar naše telo potrebuje za dobro delovanje. Torej je cilj čim boljša prehrana v smislu, da jemo čim bolj raznoliko in čim manj predelano in po možnosti domačo hrano. Jaz sem mnenja, da je hrana del naše kulture in bivanja in če je za nas že od nekdaj znano, da se je zelje, fižol, meso, krompir, zakaj bi zdaj jaz moral jest ful nekih morskih sadežev, pa ne rečem, da te stvari niso dobre in zdrave, vendar pa niso značilne za naše okolje in za telo, ki se je v določenem času prilagodilo življenju v bolj kontinentalnem okolju. Seveda je to lahko debata, ki se nikoli ne konča, ampak kot rečeno to je moje mnenje in moj način razmišljanja in tega se jaz držim. Torej jemo tisto, kar je značilno za nas pri tem skrbimo, da so stvari čim bolj naravne oziroma pridelane na čim bolj naraven način.

Kar pa se tiče raznih dodatkov k prehrani in vitaminov pa je stvar sledeča. Jaz jemljem določene dodatke in vitamine, nekatere redna druge tu pa tam, Od tistih rednih je tu vitamin B kompleks, ki ga redno jemljem od kar sem imel težave z ukleščenjem živca v hrbtenici. Predvsem B6 in B12 sta vitamina, ki obnavljata živčevje in zato torej B vitamin. Naslednji je vitamin D3, ki ga tudi jemljem redno, čeprav sem bil dolgo prepričan, da ga imam več kot dovolj, saj sem veliko na soncu in glih ne uporabljam kakih krem za sončenje, pa je analiza krvi pokazala, da temu ni čist tako. Nekaj časa sem jemal tudi K2 zaradi zmanjšanja kalcinacij, pa ga zdaj ne več. Pa redno vsak dan spijem še okoli 4 do 5 g vitamina C. Pred spanjem pa vzamem še dve tablete magnezija, dve kapsule omega 3 in pa tu pa tam probiotike. Sma pa sedaj nabavla še reloro, ki dokazano zmanjšuje stresni hormon kortizol, tako, da zdaj dva do tri krat na dan vzamem še kapsulo relore. In to je kar se vitaminov tiče to.

Pol pa so še tu dodatki, k prehrani, tu pa bom čist kratek. Do nedavnega nisem jemal bogve kaj ne pred ne po treningu. Je pa zadnjič nabavla Tatjana neki booster pa ga je zdaj treba porabit pa si te naredim eno mešanco preden grem na streho matrat kettlebell, kdaj pa kdaj dodam še kako kapsulo fatburnerja. Po treningu pa sem glih zdaj začel redno whey proteine katerim dodam še 5 gramov kreatina, to je zdaj še bolj v poizkusni fazi, da vidim, če bo kaka razlika po kakem mesecu rednega jemanja.

No to je na kratko to, kakor koli že dejstvo je, da je najprej potrebno poskrbeti za čim bolj raznoliko in zdravo prehrano, potem pa šele iskati dodatke, ki pa naj bojo tisti, ki jih naše telo potrebuje glede na to kako smo aktivni, še vedno sem mnenja, da povprečen človek ne rabi ravno obilico tablet in praškov.

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

40 days

in odštevamo. Ker se začne postno obdobje je to več kot odličen čas, da se tud jaz odpovem vsajza 40 dni moje največje pregrehe, seveda to so sladkarije. OK, že v štartu povem, da se vsemu sladkemu ne mislim odpovedat, pač pa se bom držal bol "zdravih" sladkarij. Ali bolje rečeno "low carb" varjanta. 
Kar se treningov tiče vse po starem, še vedno več treningov naredim z kettlebeli, dodajam pa nekaj treningov za vztrajnost in splošno kondicijo. Sicer je to zimo kaj malo teka na smučeh, zato pa dodajam tek in pa kolesarjenje, vendar ne pretiravam z številom treningov. Zdaj pa meter v roke pa da vidimo kako je stanje. Tehtal se ne bom, ker me kile v bistvu ne zanimajo, zanima me samo razporeditev teže.
PAS 83cm
PRSA 103 cm
RAME 119 cm
STEGNA 59 cm

Torej se merim ponovno čez 40 dni.


O športu pa

skoraj nič ne napišem več v tem blogu. Pa to ne pomeni, da ne športam. Brez tega pač ne gre in januar je bil prav pester, na Rogli sneg, ki omogoča snežne radosti, v dolini pa skoraj pomladno tako, da je tud kolo najdlo pot iz kleti. Vsega po malem torej. No malo več kot zadnji čas sem tudi tekel in zadnjič probal tudi kako je, če tempo malenkost dvignem. Seveda dobrih 5 minut na kilometer ni bogvekaj a ker nima nekih ambicij po tekmah se mi zdi kar ok, da lahk slabih 10 km z lahkoto držim tak tempo. No seveda sem bil naslednji dan celi zategnjen pa tud leva tetiva ni bla prav zadovoljna z mojim početjem ni pa tudi pretirano protstestirala. Ko omenjam tetivo je to v bistvu tista tetiva, ki me je sedaj bo že štiri leta, ko me je oddaljila od teka. Vmes sem kar malo obupal, da bo kdaj popolnoma vredu a sem se odločil za še en poizkus in danes grem še na Inštitut za športno medicino pa, da vidimo kaj bom zvedel. V bistvu bom poskušal najti kak konzervativen način za popolno ozdravitev, …

Posiljeni ali prisliljeni

so od ponudnikov, ki nam omogočajo komunikacije, interneta in televizije. Pred začetkom leta so nas prijazno obvestili, da bodo podražili storitve mobilne telefonije in televizije, kar v mojem primeru naša 3 evre na mesec, se pravi skoraj ena naročnina več na leto.
Ampak v čem je težava, no vsaj jaz jo vidim, ne vem kako je z vami. Večina nas ima tako imenovano paketno storitev pri enem ponudniku, ki pa najbrž ni najcenejša opcija, vsaj tako se mi zdi, najbrž bi bilo ceneje malo pobrskati pri različnih ponudbah pri konkurenci, ampak o tem kdaj drugič. 
Bolj sporno, kot to, da paketna ponudba najbrž ni najcenejša je to, da v bistvu plačujemo za nekaj kar v bistvu sploh ne uporabljamo. Naprimer, doma imamo nameščenih okoli 130 TV programov, od tega jih jaz gledam mogoče 10, pa sem zastavil številko zelo visoko, če prištejem še ene tri, ki jih stalno gledajo otroci smo ajde na 15, da zaokrožim. Ostane 115 programov, ki jih plačujem a jih nikoli ne gledam. Torej sem prisiljen plačevati z…